goldcentrum.pl

goldcentrum.pl – biżuteria, finanse, uroda

książki o marketingu
Marketing

Książki o marketingu pomogą zrozumieć tajniki branży

Marketing to złożony obszar, który jest podstawą działania wielu przedsiębiorstw. Odpowiada on między innymi za strategię konkurencyjności, politykę cenową czy koncepcję promocji marki. Choć działania marketingowe bywają czasem nieuświadomione, funkcjonowanie na dynamicznym i pełnym konkurencji rynku wymaga, by wspierać działalność firmy odpowiednim procesem marketingowym. Skąd zatem czerpać wiedzę o dostępnych narzędziach i sposobach działania?

Teoria to podstawa

Bogatym źródłem wiedzy są książki o marketingu, które powinien przeczytać każdy, kto prowadzi firmę lub odpowiada za jej rozwój, a nie posiada odpowiedniego wykształcenia marketingowego. Wbrew pozorom, wiedza teoretyczna jest w tym obszarze bardzo ważna – pozwala poznać historię marketingu, co samo w sobie może być ciekawą lekcją, gdyż historia ta poparta jest przykładami działań marketingowych podejmowanych przez największe światowe firmy. Pojęcie marketingu zrodziło się bowiem w powojennej literaturze amerykańskiej – kolebce największych korporacji i najbardziej dynamicznych biznesów. Zrozumienie procesów, jakie zachodziły w tych firmach, znając ich drogę rozwoju i osiągniętą pozycję na światowych rynkach pozwala uświadomić sens i wagę działań marketingowych.

Jakie książki wybrać?

W księgarniach można znaleźć dziesiątki pozycji dotyczących marketingu. Rozpoczynając dopiero swoją ścieżkę edukacji, warto zacząć od podstaw i wybrać najpierw te najbardziej ogólne, które wyjaśnią podstawowe pojęcia i pomogą usystematyzować wiedzę. Mając już nieco więcej świadomości, można zdecydować się na książki opisujące wybrane filozofie marketingu. To dobry pomysł, zwłaszcza, jeśli wybrana filozofia jest przedstawiona w odniesieniu do konkretnej firmy i pozwala zrozumieć teorię, popierając ją wiedzą dotyczącą praktycznych działań przedsiębiorstwa.
Marketing jest obszarem tak bogatym, że można również wybrać literaturę dotyczącą określonego obszaru jego działania. Dla firm działających w wirtualnej przestrzeni dobrym wsparciem będą na przykład książki o marketingu internetowym czy marketingu w social mediach.

Marketing to bardzo dobre narzędzie wspierania rozwoju przedsiębiorstwa. Warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy innych, by uniknąć podstawowych błędów i móc skutecznie konkurować na rynku. Odpowiednia literatura może być doskonałym wsparciem dla każdego, kto chciałby zrozumieć tajniki tej branży i usystematyzować wiedzę, a tym samym wybrać odpowiednią strategię marketingową dla swojej firmy.